Kom gratis proeftrainen bij
Sportingclub FreeFitness Rotterdam

Fitness

Onze sportschool is er voor iedereen: jong en oud, beginners en gevorderden. Op onze professionele en gebruiksvriendelijke apparaten staat uitgelegd hoe deze te gebruiken zijn. Onze instructeurs en het baliepersoneel staan voor u klaar om u te helpen. Voor uw eerste bezoek aan onze sportschool kunt u zelfs een afspraak maken met een fitnessinstructeur voor een standaard trainingsschema en uitleg hiervan. Dit is geheel gratis. Voor een persoonlijk schema kunt u zich aanmelden voor personal training.

Als u nog niet zeker weet of u zich wilt inschrijven, mag u ook gratis komen proeftrainen. U kunt komen fitnessen, of een groepsles uitkiezen. Voor een proeftraining vragen wij u een identiteitsbewijs mee te nemen. Een handdoek en schone sportschoenen en -kleding zijn verplicht in de fitness- en groepslessenruimte. Indien u een groepsles als proefles wilt doen, kunt u zich op geven aan de balie, of via telefoonnummer 0900-4454566 (max. €1,00 per gesprek).

Fysiotherapeuten gezocht!

Met spoed zijn wij op zoek naar nieuwe fysiotherapeuten voor onze vestigingen in Hoogvliet, Spijkenisse, Zwijndrecht, Rotterdam en Ridderkerk.
Heeft u hier interesse in en wilt u een samenwerking met ons aangaan, stuur dan een e-mail naar info@freefitness.nl

Faciliteiten

Bij ons kunt u gebruik maken van de volgende faciliteiten:

Sauna

In combinatie met een fitnessabonnement (daluren of onbeperkt) kunt u 5 dagen
per week in onze infrarood saunacabine voor maar €2,50 extra per maand!

Bar

Aan onze sfeervolle bar kunt u gezellig napraten en thee, koffie, of een (sport)drankje nuttigen.

Ontspanningsruimte

In onze sfeervolle ontspanningsruimte kunt u voor of na het sporten nog even gezellig bijkletsen of rustig een tijdschrift lezen. Een prettige ruimte om even bij te komen en te ontspannen.

Start vandaag nog met sporten bij FreeFitness

Groepslessen

Body Shape

Tijdens onze groepsles Body Shape ervaart u een gevarieerde workout die all uw spieren aanpakt. U werkt aan vetverbranding, conditie, kracht en balans. Door het gebruik van diverse trainingsmiddelen wordt deze groepsles nooit saai! Tijdens de spierversterkende oefeningen maakt u gebruik van bijvoorbeeld gewichtjes, elastieken en steps. De choreografie is gemakkelijk te volgen en de opzwepende muziek zorgt ervoor dat het uur met plezier voorbij gaat. Een gemakkelijke en doeltreffende workout voor het hele lichaam.

BBB

Tijdens deze groepsles pakt u de drie probleemzones billen, benen en buik direct aan doormiddel van aerobic, spierversterkende oefeningen en cardio. Door oefeningen gebaseerd op de insanity workout, wordt de vetverbranding gestimuleerd. U ontwikkeld sterkere spieren door oefeningen als power jumps, push ups en lower plank. Elke drie weken gooit de groepslesinstructrice de les helemaal om, zodat u nooit verveelt zult raken.

Total Body Workout

Een cardio workout voor je conditie en kracht.
Doelen:
– calorieverbranding;
– het vormen en verbeteren van het lichaam;
– verbeteren van conditie, uithoudingsvermogen en gezondheid;
– versterken van het lichaam;
– verhogen van hart- en longcapaciteit.

Dancemix

(let op: deze les wordt tijdelijk niet meer verzorgd)

Dance Mix is een groepsles waarbij verschillende vormen van dans gecombineerd worden. Door de opzwepende muziek is het onmogelijk stil te staan en verbrandt u op een leuke manier veel calorieën.

Deze groepsles zal gegeven worden door Shuliviénca Martina op elke dinsdagavond van 19:00 tot 20:00 uur.

BKICK®

Een groepsactiviteit die in een korte tijd is uitgegroeid tot een populaire activiteit in heel Europa. Het is speciaal ontwikkeld voor jong en oud en is een combinatie van muziek, aerobics en vechtsporten technieken.

De doelstelling van BKICK® is om de fysieke gesteldheid en coördinatie te verbeteren en vooral veel plezier te hebben.
U kunt tijdens een BKICK® les, afhankelijk van de intensiteit, 300 tot 500 calorieën verbranden.

BKICK® is een plezierige activiteit voor iedereen door de opzwepende mix van muziek, aerobics en oosterse vechtsporttechnieken.

Spinfun

Spin4Fun is de indoor spinning-workout waarbij je fietst op het ritme van krachtige muziek. Neem het samen met je inspirerende coach op tegen het terrein en laat je leiden door heuvels, over vlaktes, over bergtoppen, door tijdritten en intervaltraining.

Ontdek je innerlijke atleet bereik je endorfinetop door te zweten en calorieën te verbranden. Het ideale fietsprogramma om af te slanken en te werken aan de conditie. Snelle resultaten door een hoge vetverbranding! Ideaal voor billen, buik en benen. Opzwepende muziek geeft je de extra energie die je nodig hebt voor deze fietsuitdaging. Als je vrolijk fluitend na een pittige spin4funles afstapt dan heb je een goed uithoudingsvermogen. Hoe beter je hart en longen functioneren, hoe meer zuurstof ze kunnen opnemen.

PowerPump

Een fitness workout op muziek waarbij u met een halter met gewichten de spiergroepen kunt trainen. Iedereen die tweemaal de trap op en af kan lopen zonder buiten adem te raken, kan meedoen aan PowerPump. U bepaalt zelf de intensiteit van de training aan de hand van de gewichten. PowerPump maakt u sterker, richt zich op het verstevigen van de spieren, behoudt de spiermassa en het verbranden van vet.

Yoga

Een persoonlijk ontwikkelingssysteem ontwikkeld in India.

Yoga-oefeningen zijn o.a.
– Asanas
– Pranayama
– Meditatie

Asana en Pranayama
Lichaamsdelen (spieren, organen en klieren) worden gemasseerd en voorzien van voldoende zuurstof en energie.

Meditatie
Ontwikkelt vernieuwing in het denken en vermindert emoties en angsten.

Yoga versterkt, vernieuwd en geeft energie.
Uithoudingsvermogen wordt verbeterd.
Vermoeidheid wordt minder.
Je voelt je jong en gezond.
Denkvermogen wordt verbeterd
Lichaamshouding wordt verbeterd.

Zumba

Een latijns-amerikaans danceworkout (salsa, merenque etc.)waarbij gewerkt wordt aan onderlichaam, buikspieren, middel en bovenlichaam. U verbrandt in alle drie de gebieden tegelijk. En het mooiste van alles is dat de “ritmeprogressie van Zumba een snel en gemakkelijk te leren techniek is. U verbrandt direct vet en calorieën vanaf het moment dat u eraan begint.

Step & Shape

Een combi les van Step, Callanetics en Power Yoga.

Warming up met de Step.
Goede work out met de nadruk op de Buik, Billen en Benen.
Rek- en strekoefeningen en een goede Cooling Down.

Een leuke gecombineerde les voor iedereen!!!

Piloxing

Dit is de nieuwste rage op fitness gebied; een combinatie van Pilates en Boxen in dansbewegingen. U beweegt een uur lang non-stop op de muziek om uw balans en conditie te verbeteren en uw lichaam strakker te krijgen.

Wat is fitness?

Neuromusculair trainen (trainen van de spieren):
Het doel van krachttraining is de spier(en) een prikkel te geven die leidt tot een verandering. Fysiologische veranderingen die optreden zijn:

• Groei van de spiervezels.
• Verhoogde doorbloeding van de spier.
• Toename in kracht en in sterkte van bindweefsel, pezen en band.

De apparaten waarmee men in Sportingclub FreeFitness traint, zijn erop gericht specifieke spiergroepen te gebruiken en blessures te voorkomen.

Bij Sportingclub FreeFitness wordt er getraind op fitnessapparatuur van het topmerk Technogym. Alleen in vestiging Rotterdam werken we met topmerken Panata (krachtapparatuur) en Stex (cardioapparatuur). Onze dumbells gaan tot 60kg.

Cardiofitness

Cardiovasculair Trainen
In Sportingclub FreeFitness kun je naast krachttraining ook aan cardiofitness doen. Het doel van Cardiovasculair training is het hart-long systeem een prikkel te geven die leidt tot een verandering.
Fysiologische veranderingen die kunnen optreden zijn:

• Verlaging van de hartrustslag
• Verlaging van de hartslag bij inspanning
• Bloeddrukdaling

Belangrijk bij cardiofitness is het vermogen van je lichaam om gedurende langere tijd een bepaalde activiteit vol te houden. Anders gezegd, als je al naar adem snakt tijdens een lichte warming-up dan heb je een slecht uithoudingsvermogen. Als je vrolijk fluitend na een pittige spinningles afstapt dan heb je een goed uithoudingsvermogen. Hoe beter je hart en longen functioneren, hoe meer zuurstof ze kunnen opnemen. Het wordt wel eens vergeten, maar je hart is een spier. Hoe sterker die spier is, hoe krachtiger het bloed door je lichaam wordt gepompt. Die zuurstof komt in je bloed. Dat bloed transporteert die zuurstof naar je spieren. Hoe meer zuurstof er naar je spieren gaat en hoe beter je spieren de zuurstof kunnen opnemen, hoe langer je spieren een bepaalde prestatie kunnen volhouden zonder te vermoeid te raken. Hoe langer je een prestatie volhoudt, hoe meer energie (lees: calorieën) je gebruikt.

Van cardiofitness val je dus ook af. Voor Cardiovasculair trainen wordt bij Sportingclub FreeFitness gebruikt gemaakt van Cardio-apparatuur zoals de loopband, crosstrainers, roeiers en de fietsen.

Bij Sportingclub FreeFitness wordt er getraind op Cardio-apparatuur van Technogym (m.u.v. vestiging Rotterdam).

Onze vestigingen

Hoogvliet

Nieuwe Langeweg 59
3194 DC Hoogvliet

Spijkenisse

Kolkplein 11
3201 DC Spijkenisse

Zwijndrecht

Langeweg 350A
3331 LG Zwijndrecht

Rotterdam

Lange Hilleweg 380
3073 BZ Rotterdam

Ridderkerk

De Wetstraat 59
2987 AA Ridderkerk

Voor alle vestigingen: |  0900-4454566 ( €1,- per gesprek ) |  info@freefitness.nl